dopet

Igår hade vi dop för våran Johan.
Dopet var helt perfekt.
Kunde inte bli bättre.
O barna stod så fint bredvid oss,
o när de inte ville stå kvar
så satt de helt lugnt o fint
bland släkten.


Vi hade valt barnens faster Nettan
som gudmor till Johan.
Så hon gick också med
in i kyrkan när musiken
började spela.

Vi hade valt ut 2 fina sånger
som vi tycker om.
Den ena heter:
Det gåtfulla folket
och den hade mamma
skrivit ut texten åt oss alla.

O så hade hon skrivit
Välkommen på dop
för Våran Hans Johan Alexander
31/1-09
O en liten bild på honom.

Tusen Tack mamma!!
Vart så personligt o fint.

Alla sjöng den
och sen när det var dags för
nästa sång så hade jag valt ut:

Du vet väl om att du är värdefull.
Och som släkten sa:
Det där är Petras tankar o känslor  i ett nötskal.
Det var så rörande när vi sjöng den,
och jag kollade givetvis på min son
när vi sjöng :


Du vet väl om att du är värdefull
 Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
 För ingen annan är som du


Jag är så glad över att vi valde o döpa honom!!
Att vi gjorde det fastän tiden hade runnit iväg lite.hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!