vinter

Ja ingen har ju kunnat missa att det är vinter nu
med all den fina snön som finns numera..
O i sälen är det tydligen -35 grader fy vad kallt.
Här är det också väldans kallt men långt ifrån -35 grader..


Har iallafall varit hos pappa nu under lrödagseftermiddagen
o ätit kycklingrulle o barna har ätit godis o kollat på film..
Jag hade beställt en Hållare till hushållspappret
 från Tupperware till pappa .
Den är så fin tycker jag,vid nästa order ska jag lägga in
en sån till mig själv också..
De är stilfulla tycker jag:-)

Jag känner det att helgen gärna får gå fort nu.
Så det kan bli måndag så vi kan börja packa det vi ska ha med oss.
För sen efter nessas julavslutning 10,20 på tisdag så drar vi mot stockholm.
Hade det inte varit för vanessas julavslutning på tisdag
så hade vinog gärna åkt redan på måndag efter johns läkartid..
För daniel har ju jullov redan nu,så slapp han gå
bara 2½ timmar på tisdag
när han ändå är hemma fredagen  o på måndag..
Leka o ha kul får han ju ha när vi kommer till sthlm..
O de skulle ändå inte göra något som har med julen att göra den dagen.
För allt gjorde de under veckan som var.
De åt julmat,åkte bussen till kyrkan för att se någon julvandring..osv..

Apropå kyrkan så gick hela karlbergsskolan (350 elever)
ner till kyrkan i stan (den johan döpte sig i)
i ett fackeltåg .Det är tydligen ett årlig tradition att de går dit..
O så sjöng de o kollade på någon slags teater om djungelboken osv..
De hade haft det roligt..


Förresten förra inlägget skrev jag vid 15 tiden
men det hade inte blivit publicerat så det fick jag göra nyligen..

Kommentarer
Postat av: svärmor

Det gör vi i Botkyrka också det är så fint långa långa fakeltåg gnistrande snö det är vackert. Ses snart kram Bibbie

2009-12-20 @ 08:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!