julbak

Vi fick hem en del julgodis från peråke när vi var
o firade mini jul hos dem i torsdags:-)
(mamma o hennes man)
Det uppskattades enormt eftersom
vi inte ska fira julen med dem.
Så är det våran enda chans o
få njuta av deras julgodis .
Åt som tur var lite under torsdagskvällen hos dem:-)

O rocky road är ju så gott:-)
O knäck:-)
O allt det där andra som finns..

Här kommer en sida med ett recept på rocky road.
O sen om man bläddrar neråt finns det en massa andra
bra tips o recept som hör julen till..

http://www.alltommat.se/recept/rocky-road-fudge-2393

Skulle vara himlans mysigt o baka lite sånt
o ha på julafton.
Hör ju till julen..Men vi får se vad som händer:-)
O vad som bjuds på :-) Vi firar julen i stockholm i år :-)
Så allt blir helt nytt för oss,ja john firade ju med dem innan han träffade mig förståss.
Men för barnen som aldrig har firat jul med dem,nessa firade sin första julafton där
om jag inte minns fel då hon vart 7månader.
SÅ hon minns ju inte så mycket.




Jag känner ju till lite av deras traditioner eftersom vi var med julen 03.
O jag har bra minnen därifrån:-)
Massa god mat o fint uppdukat på bordet:-)
Så jag ångrar absolut inte att vi frågade om vi fick vara med iår.."ler"
Om jag inte minns fel så var det jag tillochmed som ville att vi skulle fråga dem..
Då hade jag funderat på det ett tag ,o som mamma sa i en kommentar här.
Att man får passa på så det blir av..
För annars går åren,o för barnen är det ju roligt o få fira julen
med sin pappas släkt också.
Så de får julminnen därifrån också.

Ja jag är en tänkare,o funderare..
Petra i ett nötskal..


fotot är på vanessa när hon är klädd som pepparkaksgumma dec09..

Kommentarer
Postat av: Nettan

vi firade jul ihop oxå när danne å alice va små bebisar=)

2009-12-19 @ 20:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!