en dag förstörd.

Nu  har jag suttit o gråtit i 2 timmar.
Tyvärr kommer nog gråten alltid att finnas kvar.
Att man inte kan vara ärlig nog att säga till
om varför man gör ett beslut i att ta bort en vänskap.

Kanske har jag blvit bortskämd med ärliga människor.
Men jag anser att om man har känt varann så länge
som vi ändå har gjort,
så ska man kunna vara ärliga mot varann.
Om man summerar allt
För våran vänskap har aldrig tagit slut förut.
Utan det har mer eller mindre dött ut i sanden
för att man kanske förändras eller växer ifrån varann.
Eller att man kanske inte har tid ,
eller så sitter man o saknar personen
men aldrig tar sig tid för  att höra av sig.
Så vänskapen uppstår..

Det sistnämna är det jag minns som mest.
För det var så det var när jag bodde i sthlm.
Att man tänkte på personen o undrade vad den vännen
gjorde nuförtiden o så..
Men så fort jag fick veta att jag skulle bo här igen
så tog jag kontakt igen.

Men vad händer nu?
Varför inte se till o vårda den vänskap
som vi hade..
Utan bara skita i allt o bara trycka på "ta bort knappen"

Har man tagit illa upp av något.
Att det kanske gör att man tycker sämre om personen(mig)
Eller om det finns andra anledningar till varför en vänskap bryts.
Så kan man väl säga det rakt ut lite fint..

Men jag tror att de som verkligen är rädd om vänskapen
är de som är ärliga o säger till om något är fel.
För säger man till så kan man ju ändå förändra ,förbättra.
Kanske säga:oj var det såhär du kände.
Jag kände också så,vad tokigt det har blivit ..

Så jag säger som jag har sagt förut.
Att ärlighet varar nog längst ..
Sen har jag väldigt svårt för sånt här.
Att man inte kan respektera andra människor.
Förstå andra människor ,
Men jag är den som jag alltid har varit.
Den som velat ses..

O den andra personen det är den som har förändrats..
Som gjort allt för att inte ses..

Jag har möjligtvis fel i det jag skriver nu.
Men det är så jag känner..
Och man har rätt till att känna som man gör.
Sålänge man är trevlig..

O ingen kan anklaga mig för att inte ha försökt rädda den här vänskapen.
Sen om jag borde ha gjort på något annat sätt,
det är upp till den personen att tycka så.
Men sålänge man inte har hört något
så vet man inte heller vad man kunnat gjort bättre.

För om båda verkligen vill så kan man vara vänner hur länge som helst..
Men vissa väljer att fly än o förändra.
O det ser jag som att ,personen ifråga inte bryr sig..

Det vart rätt personligt det här.
Men sån är jag. Tyvärr kanske man ska säga.haha


ps:inlägget är så personligt så jag vill inte att någon ifrågasätter mina ord..
Jag menar inte att såra någon i detta inlägg utan att man kanske
ska behandla andra som man själv vill bli behandlad..
Har du ändå blivit sårad så kan du höra av dig via sms,eller mail.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gråt inte över spilld mjölk...PUSS

2009-08-23 @ 15:53:25
Postat av: petra

ja det är så sant så..:-)

2009-08-23 @ 15:58:06
Postat av: Bibbie

Strunta i alla dum människor och vänd på klacken och gå vidare.

2009-08-23 @ 17:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!