teori

Idag gjorde jag ett teoritest hemma,
inget sånt där som man gör på vägverket .
Utan ett hemma ,ej betydelsevärt för körskolan.
Men viktigt ändå eftersom det ger träning.
Iallafall så fick jag 80% på det provet.
O enligt det krävs det  80%rätt på vägverket.
Detbetyder att hade jag fått
dessa poäng/procent på vägverkets
så hade jag klarat det."ler"
Det gör mig väldigt lättad o glad..
Att jag faktiskt kan fortfarande..
Allt har inte försvunnit ur hjärnan på mig..

Så nu blir det hårdkämpande med körskolans
krav på gröna prickar på teorin.
O sen bokar de tid för teoriprov.
Som jag har sagt tidigare.
Jag tar allt i min egen takt.
MEN nu vill jag skynda på det.
För när det gäller körningen
så är det endast finslipning
som behövs...

Ni vet typ parkera 100% rakt o rätt.
Eller backa runt ett gaturhörn 100% rätt.
Sånt där man kan men det ska vara helt korrekt gjort..

Så med andra ord.
Det är teorin jag måste skynda på med.
Att få godkänt på alla så det är grönt på allt förutom slutprovet.
Men med 3barn hemma som antingen skriker,bråkar eller tjuter.
Så är det lite väl svårt o koncentrera sig ..
O koncentrera sig är det man behöver göra,i ca: 60minuter..

O det ska helst inte bli alltför sent med testerna..
Typ kl 22 tiden då man är trött..
O bara vill slappa framför en bra film.
Eller surfa rutn på nätet..

Så ligger det till.
O att ta körkort är ingen tävling.
Och för många tar det tid.
O det kostar olika mycket för alla.
O jag visste att det skull ta tid för min del,
eftersom jag är mammaeledig med 3 små..
Men jag har en man som är sjukskriven
så det har underlättat ändå med körtider...

Det är inte mer fel på mig
än på någon annan.
Men det tar längre tid för mig.
Eftersom jag inte bor själv
som man kanske gör om man är 19-20..
Detta är då ett val
som jag aldrig kommer att ångra.
Hur lång tid det än tar,o hur dyrt det än blir.
En dag har jag kortet.
O då är det jag som är stoltast i universum.
O kan visa alla som inte har trott på mig genom åren.
Att petra hon kan hon också..

Jag är inte så dum som jag verkar.
Jag är bara trög när jag tänker"skämt"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!