beslutsångest

Det är lite smått jobbigt
med beslutsångest..

När man står där o inte  kan bestämma sig
om man ska köpa
den där saken eller inte.
Eller vilken pizza man ska ha..

O värre är det när man har provat en klänning
o man bestämmer sig för att inta köpa den.

O så sitter man där sen ändå o tänker:
borde jag ha köpt den där klänningen .

Det finns ju en anledning till varför man inte köper den.
I mitt fall var det att den var lite stor upptill...
Kanske var jag lite för noga.."ler"

O så tänker man:
Varför provade jag inte den där andra klänningen.
Den var ju lite rolig faktiskt..

Det var 2 sommar klänningar på rean som jag såg idag.
Den ena är det nog omöjligt att den finns kvar.

O den andra kanske finns kvar om man ångrar sig.
Men nä..

Har iallafall bestämt mig för att jag duger för som jag ser ut.
O om någon tycker att jag är tjock,fet ,har för stor mage.
Eller vad det nu kan vara.Så får det stå för dem.
För jag lever bara engång.
O jag lever som jag vill..

Några av mina vänner
tänker nu juhu äntligen har hon insett det!!
Det tog sin lilla tid.
Ja men när det är sommar.
Då ska man faktiskt kunna ha kjolar o linnen  på sig.
O klä sig som förr.
För jag är bara 27 år .
Fastän jag har 3 barn så är jag bara 27 år.
Jag är inte äldre än så..

Man är inte gammal bara för att man har många barn.
Det finns ju dom som är betydligt äldre än mig
o som klär sig som de vore yngre än mig..

Så man ska leva o klä sig som man vill..
Om man  sen går ner några kilon.
Det vore ju inte helt fel.
Men jag har inte den motivationen just nu.
Jag har så mycket annat o lägga min tid på.
Tråkigt kanske,men rätt härligt ändå."ler"

Men jag tycker att alla som kämpar
med sin vikt o sånt är väldigt duktiga..
Det vet  ni!!

3 av dem som tar min lilla tid är de här!!
3 av mina 4 älsklingar!!


O sen kan ni ju gissa vad de andra sakerna är..

Kommentarer
Postat av: bibbie

helt rätt Petra man lever bara en gång LEV NU GUMMAN

2009-08-06 @ 20:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!