rs virus

Annars idag så har jag rätt ont i halsen.
Jag har det mest under förmiddagarna..
O sen brukar det inte kännas lika mycket.
O så är jag lite smått förkyld så det blir till o ta det lugnt.
Iallafall inte träffa småbarnsfamiljer idag...
Man ska inte gå ut till småttingar o riskera att man smittar
med en massa snor o hosta..
O så är det ju alltid en risk att små bebisar kan få rs viruset..
O det vill jag absolut inte att något barn ska ha.

När daniel föddes i maj 05 så var det en  rätt gammal barnmorska
som körde mig i rullstol direkt efter förlossningen.
Nej det var absolut inget fel på mig,jag kunde ha gått.
Men ni som har varit på huddinge sjukhus vet ju hur jäklans stort det är ..
O att gå genom förlossningen till bb support som nyförlöst.
Det fick man inte,hur bra man än mådde.
Iallafall så hon skrämde nästan upp mig i hur lätt det var att daniel
skulle bli smittad bara av att gå igenom lokalerna.
O att han då kunde dö eftersom han var helt nyfödd.
 ujuj det var så farligt så..
Tur att jag inte var första gångs förälder ,
för när man får sitt första barn så är man nästan livrädd
över allt o ingenting..
Helt normalt förståss eftersom barn är det finaste som finns..
O under bb-tiden så var det rs varning.
Så barn under 12år fick inte komma in o hälsa på bb..
Så Vanessa kunde inte äns hälsa på sin mamma o lillebror.
O pappa john förståss ,han var ju givetvis med ..

Men det giick ju bra för våran del för förmiddagen därpå
så var vi ändå hemma igen..
O då kunde vi mysa allihopa hur mycket vi ville..

Här är det min underbara man o våra 3 barn.
När johan var helt nyfödd.8timmar gammal eller nått.
Här hade vanessa o daniel precis kommit till bb i örebro.


Förklaring:
Givetvis är alla nyfödda som mest känsliga
oavsett hur många barn man har fött.
O rs virus när man är helt nyfödd är ju rätt farligt.
Så hon hade rätt men hon var väldans gammalmodig av sig.
O kanske pratade lite mer än vad hon skulle.hahahaha
Som jag då..haha pratar mer än vad jag ska..
Men ibland pratar jag faktiskt,tro det eller ej.
Alldeles för lite,det finns sånna situationer
då jag blir helt tyst..


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vill tipsa dig som redan är med o tävlar hos mig att jag nu dratt i gång ännu en spännande tävling..en som passar hela familjen, stor som liten =)



http://uj76.blogspot.com/2009/04/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html



Ha en jättebra dag!

2009-04-01 @ 12:00:48
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!