personligt men nödvändigt.

Min stora önskan just nu
förutom att få det där förbannade körkortet.
O att gå ner rätt mycket i vikt.
Är att vi på något sätt
får en bättre ekonomi.

Det går ingen nöd på oss
Men jag skulle också så gärna
vilja handla sådär spontant
som alla andra gör.
O slippa tänka hur mycket pengar
man har kvar varje månad.

Det tär på en så enormt.
O även om det är lågkonjuktur
nu o det är brist på jobb runt om i världen.
Så verkar det som att alla andra ändå har pengar.
Visst jag vet ju några som kanske sitter
i samma sits som oss eller tillochmed värre.
Men annars verkar det som att
alla kan köpa allt de kommer på.

Jag är absolut inte avundsjuk.
Jag har också haft det där.
Kunna handla i det oändliga.
Köpa bilar hur som helst,
köpa villa ,ja jag har ju ändå köpt
allt det där som vi velat ha då..
Vi  gjorde ju en hel del i radhuset också..


Om jag ändå bara kunde få ett jobb.
Få jobba någongång ibland
skulle göra ett under för både mig
som person och för våran ekonomi.

Visst är det enormt mysigt o underbart
o slippa gå upp tidigt.
Vakna o så är vanessa redan på dagis.
O kunna ta det lugnt på förmiddagarna.
Men ärligt talat så mår jag bäst
de dagar då jag har tex en körlektion
eller gör något annat på förmiddagen..

Det är svårt o inte prata för personligt
i en öppen blogg.
De med lösen kan ju skriva exakt
hur de känner för det.
Missförstå mig inte,
vi har det inte knapert.
Jag vill bara känna på hur det är
o faktiskt ha ett jobb o få en lön.
Det var rätt längesen sist.

Drömma måste man ju få göra..




ps: denna blogginlägg
handlar enbart om mig.
Och inte om någon annan
enstaka person.
Utan om hur livet är .
Så ingen behöver känna
sig utlämnad
eller ta åt sig..


 ang bilden: På bilden är det vanessa som liten...

Kommentarer
Postat av: nettan

känner samma!

2009-04-28 @ 12:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!