Långfredag

Idag på förmiddagen har vi ritat
en massa påskbrev..
Så nu ska vi ha en del
till morgondagens påskkärringsdags..

Och om någon är  närheten
av vårat villaområde så
tycker vi mycket om att
få öppna dörren till en liten påskkärring
eller påskgubbe:-)
Lär inte finnas så många sånna
i vårat villaområde tyvärr.

Men hos pappa där finns det desto fler.
Så vi ska dit o påska imorgon..
Kanske skulle barna gå påskkärring
med kusin Liam också..
Får se hur det blir..

För oss så är inte att
gå påskkärring att tigga godis.
Som så många andra tycker..
Utan för oss  och som vi lär våra barn
så är det en tradition
 som håller på att dö ut.
Och meningen är att man ska gå
o dela ut ett påskbrev o önska
dem en glad påsk.
Om man sen får något för påskbrevet ,
det är ju en annan sak.
Men det är inte därför
våra barn går påskkärring,
för att tigga godis..
Utan att vara snäll..

Men sen finns det en hel del barn
som endast går för att få godis.
Men sånna är inte våra barn.
Och det skulle jag aldrig tillåta att de gjorde..

Hur gör ni i era familjer?
Har ni slutat gå påskkärring
eller är det fortfarande
en tradition hos er?

Sen är det ju så att alla barn växer ifrån
det någongång..
Men till dess så går vi här hemma..


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej på er.

Jag gick också runt för att vara snäll.

Är lite för stor för det nu.

I framtiden ska jag lära mina barn samma sak.

Det är en viktig tradtion.

Kramar

Jenny

Glad Påsk

2009-04-10 @ 16:28:01
URL: http://bellaprincesa.blogg.se/
Postat av: Nettan

josephine vill inte..hon är för stor...Å alice vad säger man om henne haha..Nää mamma så ful vill inte jag se ut sa hon..hahaMen klar tradition som inte ska försvinna

2009-04-10 @ 23:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!