aldrig nöjd

Här kommer en somrig bild från huddingetiden..
Det är Vårat radhus man ser bakom vanessa..
Saknar området så mycket.
Men ändå är man glad för det man har här..
Lite dubbla känslor.
Kanske skulle man ha flyttat till ett radhusområde istället
för till villa så hade man som i huddinge.
Fast i kga..Undrar om man någonsin
blir nöjd över hur man har det.
Kanske hör  det till människan att hela tiden
vilja ha det bättre o bättre o se ner på det man har..
Men en sak är jag riktigt trött på,
att behöva oroa sig för hur fort bilarna ska köra
när barna är ute o leker.
I vårat radhusområde var det så bilfritt.
Förutom när danne åkte racer med sin bobbycar bil.
Mot parkeringen då kunde det komma en o annan bil.
Men värre än så var det inte..


Om jag nå¨gongång flyttar ifrån detta hus  så
ska jag leta efter ett hus med badkar,förvaringsmöjligheter,
och det ska vara bilfritt. O så garage eller förråd..
Behöver jag säga att vi hade allt det där i huddinge?

Men flytta tillbaka kanske ni tänker nu.
Nä det skulle jag inte vilja.
Jag skulle inte få med mig vare sig barn eller man.haha..

Detta var inte ett inlägg
som ska handla om att petra gnäller
eller prata ut.
Att jag på något sätt skulle må dåligt.
Utan om vanliga tankar som har funnits hos mig
ett bra tag nu..
O tyvärr verkar inte någon veta hur jag menar.
Förutom någon enstaka..Som har varit med hela tiden..


Finns det något sånt här ställe i karlskoga
förutom halmvägen ..
Dit har ju vi tänkt flytta  några gånger.
Men vi orkar inte med dom där hyrorna .
Dom hade vi i huddinge.
Kanske någonstans i karlbergsområdet..
Får ju vara villa också,bara det är lugna bilister på vägarna.
Som kör 30 där det är 30..
Här skiter alla i 30gränsen.
Nonchalanta som bara den..
Fast inte alla förståss.
Vissa bilar kör så lugnt här
så de märker man knappt..
Det är de här lite längre in på vägen som
inte kan se att det faktiskt står barnsaker ute på vägen..
O det är riktigt jobbigt att inte barna ska få leka,
som de gör på alla andra villaområden vägar..
Men idioter finns det väl kanske lite överallt..
Tur att jag själv är så himlans perfekt.
O kör så himlans försiktigt.."ironi"


pojken på kortet är min älskade danne.
också i huddinge..
O han gjorde precis som lillebror gör.
Springa ut så fort man får chansen.
Johan öppnar dörren helt själv här hemma
o står o ropar : danne danne o viftar med armarna..
Danne däremot sprang ut så fort jag öppnade
dörren för att hämta posten eller vattna blommorna
vare sig han hade kläder på sig eller inte..
Han tog sin cykel o cyklade lite eller gick till lekparken..
Lekparken låg precis vid våran brevlåda istort sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!