tandvärk

Ända sen igår kväll har jag haft sån tandvärk..

Jag är inte van o ha så här ont..

O jag förstår inte hur man kan få så ont

bara av att ha gått till tandläkarn..

Jag har mer ont i tänderna nu

än vad jag hade innan jag åkte..

Alla framtänderna i både

överkäken o underkäken värker..

Mest i överkäken..

Det ilar jätte mycket när jag ska dricka något.

Kan inte äns dricka lite vatten

 för att ta värktablett mot tandvärken..

Jag är inte klar hos tandläkarn

utan jag ska dit i omgångar..

För hålet i framtanden var mycket

djupare än vad de trodde.

O jag tog aldrig någon bedövning igår

så först gjorde det inget ont..

Men sen höll de på längre

ner mot roten eller nått.

Jag är inget bra på det där med 

allt vad det kallas i tandläkarväg.

Men där iallafall gjorde det ont..

Så  nästa gång då de fortsätter

så behövde jag ta bedövning sa hon..

De har nu försökt lura nerven

så inte jag ska behöva rotfylla..

Får se om de lyckas..

Tvivlar på det med tanke på hur ont jag har nu...

Men det är i de andra tänderna som jag har mest ont..

O räkningen blir dubbelt så hög än vad de först hade räknat ut..

Får se om de lyckas hålla den sådär eller om det blir ännu dyrare..

Skönt är det iallafall när tanden är fixad o klar...

Hoppas att de inte är så sena nästa gång bara..

Jag fick vänta 15-20 minuter  tills det var min tur..


Kommentarer
Postat av: Nettan

aj som faaaaaaaaaan..va ont..

2008-10-23 @ 20:10:48
Postat av: Anonym

Usch gumman. De låter inte bra.

Hoppas du mår bättre snart.

KRAM

2008-10-23 @ 20:21:39
Postat av: Marina

Ajajaj din stackare som har tandvärk. Inte kul när det blir så dyrt.



//Marina

2008-10-23 @ 20:58:35
URL: http://tinni78.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!