Middag


Idag ska vi på 3 rätters middag hos mamma..
Det ska bli jättegott..
Skönt o få äta lite annan mat någongång;-)
Jag är lite hård av mig men jag har sagt ifrån
om att jag inte vill att nessa ska sova där i natt.
Jag vill kunna åka dit o hälsa på o veta
att alla mina 3 barn kommer med hem också.. Kanske låter otacksam ,är ju lugnt o skönt när hon sover över där.. Men hon har krånglat så med nattsömnen i över en månad.. Hon har vägrat sova i sin säng i sitt rum o har sovit i dannes rum ellEr i soffan varje natt sen hon började krångla.. Igår nattade john både nessa o danne kl 21.. I deras sängar.. O vanessa somnar o vaknar sen på morgonen i sin säng, annars har hon alltid gått upp mitt i natta o lagt sig i soffan på nedervåningen. Så har hon krånglat så länge med det här o helt plötsligt så går allt på räls igen så vill jag att det fortsätter så.. O dessutom när danne var så duktig o sov i sin säng också.. Alla 3 barnen somnade kl 21 igår.. Så när john nattade barna så nattade jag johan:-) Det var så jäklans lugnt o skönt, lite för tyst faktiskt.. Men det var så skönt o bara kunna sitta i lugn o ro o kolla på det jag ville.. Så om hon sover borta i natt, så kommer hon att vara borta några dygn o då får vi inte in rutinen igen att hon ska sova en viss tid i sin säng o vakna i sin säng.. Det kanske inte blir så här i kväll men då har man iallafall chansen o få in en rutin.. För jag vill också ha det lugnt o skönt på kvällarna.. Det är jobbigt när äns 5åring ligger o skriker o det blir sen lugnt o man tror att nu ska hon sova hela natten o så vaknar man på morgonen o hon har sovit i soffan.. O varför ska man ständigt behöva förklara sig i allt man gör eller gjorde för 1 år sen.. Jag blir tokig på sånt.. KRAM



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!