halka o stan

Jag har ju märkt att det är en aningens halt på vägarna nuförtiden..
Jag har inte kört sen sist jag körde på körskolan..
Alltså förra torsdagen tror jag att det var..
O då körde jag mindre landsväg..o det var kul.
Var väldigt halt vid espenäs.. Här är det glashalt sa min körlärare bara..
Märkte väl inte så mycket av det ,mer än att jag körde lite långsammare..
O sen när jag skulle bromsa in hårt i 50  så  allt som det skulle hända..
Abs bromsarna tog i det skakade till lite..
Sen skulle jag egentligen ha bromsat in i 70km/timmen men det hoppade vi över
eftersom det var så halt.Men vi testade o tvärbromsa i 60..
O då märktes det att det var halt..
O i diket vill jag inte vara.haha
Iallafall  så är det säkert ännu kyligare ute nu än förra veckan..
O imorgon ska jag köra mitt i stan,tack gode gud för att jag inte bor i huddinge.
För stan för stockholmarna är liksom mitt i sthlm city..
O där vill inte jag köra.haha
Räcker gott o väl med kga city till att börja med;-)
Vi får väl se om jag låter de gamla tanterna med rulator  få gå över gatan
eller om jag gasar..ojdå det var visst inte bromsen;-)
Det går bra,blir nog inte uttråkad som  sist jag körde..
Ja vid espenäs kom city trafikskolas bil o körde i 30 ..
Så halt var det inte just där,han kunde gott o väl ha ökat lite..
Jag satt där o muttrade"jag vill köra om"
min körlärare sa"men varför gasar han inte" hahahaha..
Bra att någon håller med om att han körde lite väl försiktigt..
Jag väntade på ett klartecken på att få köra om,men eftersom det var en körbil
så hade nog den andra eleven blivit skraj..
Men då märktes det iallafall hur långt jag har kommti i min körutbildning.
Fastän det tar tid så är jag iallafall bättre än någon.
För han skulle mot mitt håll sen ,som tur var så svängde jag in mot min körskola.
O han genom rondellen..Fortfarande puttrandes i 30..Hela vägen från espenäs..
Hann  tyvärr inte gasa något,innan jag skulle parkera bilen...

Hade kunnat be min körlärare köra hit imorgon så hade jag fått köra från vårat hus..
Hade fått köra lite extra innan det är dags för stan..Men nu är det försent..
Jag lär väl tröttna på att backa ut från våran parkering sen när jag väl har fått kortet.
Apropå det.Jag måste verkligen skaffa nytt leg.Jag får varken göra halkan eller något av proven utan giltigt leg.
Ett leg där det står mitt gamla efternamn o som gick ut för ett år sen är inte giltigt.haha

Men vem orkar fixa??Men jag kan iallafall beställa hem personbevis...
För andra gången,längre så blir det inte..Måste ju ta kort också.
Min egna kamera duger ju inte då..Utan man måste ju gå till expert eller nått.

Ojdå mitt inlägg vart visst väldigt långt..
Jag kanske skulle ha blivit författare istället;-)




Kommentarer
Postat av: Jenny

Du kommer få ditt kort snart!!! :):) Skaffa ett id från banken eller nåt o sen när du fått ditt körkort så kan du lägga de nya id till sidan :):) Många kramar Jenny

2008-11-26 @ 10:35:23
Postat av: Nettan

Kommer gå så bra med kortet=) Vilken fin bild du lagt in=)

2008-11-26 @ 17:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!