Picknick

Idag börjar John nytt jobb (igen) fy vad han får hoppa överallt.
Men jag hoppas att det inte dröjer alltför länge innan han får anställning
på karlskoga ytbehandling där han helst av allt  vill jobba..
Den här gången kan det bli att han får jobba i skift..
Hoppas det löser sig så han i sånna fall är hemma mer om dagarna eller nått.
Fast jag vet inte. Jag trivs så bra med att sköta huset o barnen själv om dagarna.
Men det ordnar sig på något sätt.


Just nu så sitter danne o ropar på sin syster. Han vill leka men hon ska bara sova.
O jag har huvudet fullt av  tankar men dem ska jag inte bearbeta här..

Men jag är så glad över att jag är den jag är mot mina barn.
 Ibland
överreagerar jag mot barnen o då får jag ångest på engång men  de är mitt Allt.
De o min Man.
Jag gör allt för mina barn.
Jag har 3barn attt skydda o se till.
O krävs det att jag ska springa runt för att se till alla 3 barnens behov så gör jag det.

De ska ha all min närhet o min uppmärksamhet så som alla barn är värda o ha det.

O jag kan se deras fel o brister,jag kan erkänna för mig själv att nu var inte mitt barn snäll mot det andra barnet.

Sånt är så himlans viktigt när man umgås med andra människor att man kan se sina egna barns brister .

O inte bara tänka: mitt barn hon/han är en prinsessa/prins  som aldrig gör något fel.

Man får aldrig blunda för äns barns beteende o bara se vad andra barn gör för fel.

Det är inte schysst mot varken sitt egna barn eller mot det andra barnet.



Jag skulle aldrig skaffa mig mer barn än vad jag skulle klara av.

Jag vet vart min gräns är o alla mina barn är lika mycket speciella.

O de flesta tycker om mina barn o är snälla mot dem.

Som ibland kan en tant komma förbi oss o säga,

vilka snälla barn du har som går bredvid vagnen så snällt.

Detta kort föreställer inte något av mina barn,men kanske min Man.haha

Nää inte ser john ut såhär.han har inga horn.haha



Jag o barnen har haft picknick dom här dagarna..

I måndags så var jag o barnen o hade picknick med flera av våra vänner o deras barn.

Det är alltid lika mysigt o ses. O jag hade fått med mig en massa gott att äta på
,nästa gång ska jag ta med lite mer sånna där goda smörgåsar för de gick åt.haha

Det är så kul o kunna ta med annat än en massa bullar o kakor hela tiden.
Smörgåsarna o det andra var så mycket mer uppskattat av både barnen o mig.

Sen åkte vi hem o gjorde iordning en äppelpaj för att fira johns o min 3åriga bröllopsdag.
Lite äppelpaj med vaniljsås fick det bli.

3år sen vi gifte oss,tiden går fort när man har kul.

Igår var vi också ute ,hade med oss lite gott som vi åt på i en lekpark där det inte blåste alltför mycket.

Mina köttbullar gick åt fort som vi hade med oss,haha..Det var vissa som var riktigt hungriga..

Men det är bra köttbullar är bra o äta. De vi gick med hade vindruvor som mina barn gärna tog av..

De har alltid varit så förtjusta i vindruvor...De frågade lite då o då oi  bland  fick de svar o fick ta en vindruva..

Korten från denna blogg är från sommaren 06.

O som vanligt får man inte ta något kort från min blogg.

Bara titta inte röra..

Ha det så bra alla småbarnsföräldrar,tonårsföräldrar,sambosar o alla ensamma här ute i världen..

Man ska lägga alla goda råd o tips man får  i ett litet fack o ta fram dem när det behövs.


Jag tar o lägger in ett till kort från sommaren 06

Då levde vi i Huddinge o far runt kring stockholm o runt karlskoga.

o så var vi på mitt favoritställe:Västkusten.. Här nedan ser ni oss .
Danne var bara 14månader här.. o Nessa 3år.

Vad smal o fin jag var där..Nu går man bara omkring o ser ut som en flodhäst.
Men nu är man ju ett barn rikare o varit med om en till graviditet.



uppdaterat:
Som vanligt så skriver jag  bara det som faller mig in..
Hoppas jag inte stöter på någon öm tå för det är inge meningen
att folk ska ta åt sig personligen.

Nu ska jag gå ner o njuta av min kycklingrulle!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad fina ni var på bilden..

Allt bra med dig?? Ni trivs bra i Kga och i huset?

Kram/Johanna i Hällefors

2008-06-12 @ 14:56:48
URL: http://angelhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!