fredagsfika

Idag började helgen för oss redan imorse.

Skönt o få ha john hemma lite.Men barnen blir rätt vilda av att han är hemma,

vi är vana vid attvara själva hemma o ha det lugnt o skönt.haha

Nej john är inte till besvär haha.Det är mysigt o ha honom hemma.
 
Men man vänjer sig snabbt vid att man kan göra lite mer saker nu,,

Nu har alla i karlskoga skollov o även om vi är hemma varje dag så känns det lite speciellt..

Så här såg det ut i dag  när john o jag fikade,fast vi hade  2 av  glassbullarna o kakorna.

Allt vart inte uppätet på engång förståss men det var allt bra mysigt o gå till bageriet en fredag.



Visst bryr jag mig om hur jag ser ut men man lever bara engång o ibland måste man få mysa till det lite.

Dom där glassbullarna är riktigt goda..O sånna där rosa kakor ska jag göra någondag sen..

Skulle ha gjort sånna till dannes kalas egentligen.

Så vad har vi gjort under dagen.. vi har blandannat gått till en frisörsalong i stan där de var rätt klantiga..

Vi skulle fråga lite om hur det är med att ta hål i  öronen på en 5åring..

6åringar tar de hål i öronen på utan några problem

men med en 5åring var man tvungen o ha en målsmans underskrift...

Att  flickan (min 5åring ) hade med sig sin pappa det verkade de inte se ..

Vad trodde de att han var då? hennes storebror? hennes livvakt? kanske någon snubbe som hon hade hittat i

rulltrappan o frågat:hej kan du följa med mig in till frisörsalongen o be dem ta hål i öronen på mig??

Skulle knappast tro  det..  Jag hade bra lust att åka dit jag o ta med mig vanessa
 
o fråga dem om det går bra om

kvinnan som födde fram henne anses vara en målsman ..

För om inte jag som har fött henne vore en målsman vem skulle annars vara det? släkten??

Eller släktens släkt eller en gubbe på stan kanske?

haha  vissa skulle nog bara bli glada över att  få ha rätten till o bestämma över min dotter.

Men den rätten får man aldrig.. Om man nu inte är min man o dotterns pappa förståss.

Men det var inte det saken gällde direkt haha.

Men visst blir man allt bra förvånad när de ber om en målsmans underskrift

o när min man säger att han är hennes pappa så går det ändå inte..

Vaddå inte går,är reglen målsmans underskrift så ska ju en pappa
 
(ja inte vilken som helst förståss kan vara bra om de är av släkt haha) gå bra..

För så svårt är det ju inte o plita ner sin underskrift på ett papper...

härmed godkänner jag.......................
 att..................... får ta hål i öronen hos denna frisörsalong..

undertecknad av:........................................



Min älskade lilla lillprins ,älsklings bebisgos satt o viftade med sverige flaggan idag..

Så härmed vill johan också att sverige vinner. Heja heja.


Nu är snart fredagen slut o imorgon har vi inga som helst planer,det vore kul om det inte regnade

men det får gärna vara lite svalt ute..

Här kommer kort från våran trädgård taget idag..






Tjingeling!!

Tack för alla kommentarer!!

Hoppas ni alla får en fin helg o att ni snart kikar in  hit igen!!


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej och tack för kommentaren i min blogg. Självklart får du länka till min blogg, vad glad jag blir.

Såg inte helt fel ut med godsakerna på tallriken och väluppfostrad son har du som sitter o hejar på sverige :)

Trevlig Helg!

2008-06-14 @ 11:31:38
URL: http://inredningsdrommar.blogspot.com
Postat av: nettan

mums vilket gott fika=) hihi. Men va fan måste ju få ta hål=) på dom bara..kram kram

2008-06-14 @ 13:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!