personnummer

Läste precis en artikel om att de nyfödda ska få aitt personnummer på engång

under 2009 för att minska risken för att de ska  bli förväxlade på bb.

Jag har fött 3 barn o för mig vore det ju istort sett helt omöjligt o förväxla barnen..

Men jag förstår rädslan som många kan ha,kanske har de  gjort akut kejsarsnitt

där de inte har fått  träffa bebisen på en stund eller så..

Men o andra sidan,barnets pappa borde ju känna igen barnet..

Men visst får man trillingar på engång så lär man ju förväxla dom.haha

Jaja..Hemskt att det fortfarande ska hända i sverige..

Men minimera risken  är ju helt klart en bra idé..

O ett eget personnummer diekt på bb. Det vor einte helt fel.

Nu får barnen personnumret hem skickat i brevlådan..

Lite sådär opersonligt  anser jag jämfört med detta..

Här får ni läsa artikeln o få en egen bild av det..

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article3915194.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!