dop + funderingar

Om 2 timmAr ska hela familjen gå på Zedrics dop..

Han är 9månader yngre än Johan .Johan har inte blivit döpt ännu.

O vi ahr ju pratat en del om det förut givetvis o jag vill verkligen döpa honom.

Fastän han numera är 14månader..Men frågan är om någon skulle ha lust o komma då..

Så man inte fixar o donar med allt o så kommer bara vi  o mormor o morfar..

Men bjuder man inte så vet man ju inte heller vilka som vill komma förståss.

Ska bara lyckas övertala min man också om att vi ska ha dop.

Vanessa har ju längtat rätt länge nu på att lillebror ska döpas o hon har ju sen han föddes

blivit lovad att få hälla vatten i kannan.. Vi får se om det blir dop för våran 3:e ,

i sånna fall så blir det väl i den kyrkan som vi ska till idag..

Den vi bestämde redan när vi flyttade hit att dopet skulle vara.

Tror att jag är döpt där,kan det stämma mamma?

I vilekt fall så är det en fin kyrka..

Men jag känner att jag blir lite nerstämd i dessa tankar o funderingar

så det är bäst att jag fixar med maten istället..

Men jag ville bara skriva av mig lite av alla funderingar som snurrar runt i petras huvud..

Ni som tycker att han är för gammal får skriva det,bara ni skriver snällt.

O detsamma gäller om ni tycker att han ska döpas..

Jag vill ha lite åsikter..

Varöfr jag vill ha dop?

Det hör till, o har mina 2 andra barn blivit döpta så vill inte jag

på något sätt få våran 3:e barn att tro att han inte är lika älskad o önskad..

Jag av någon vet hur det är o inte passa in någonstans o så vill inte jag att mina barn ska få uppleva..

Jag är givetvis döpt liksom mina syskon..

Men ändå..Det känns att något fattas ,vi har doppresenter till vanessa o danne i bokhyllan..

Kort från deras dop uppsatta..Men Johan har inget sånt..

Ingen spargris ,inget fint fotoalbum(sån som danne fick)...

Kanske får jag be om ursäkt till Johan den dagen han själv kommer på att hans syskon har s¨å mycket som inte han har..

O kommer undra vart hans dopkort är..

Visst kan jag köpa en spargris till honom men det är inte direkt samma sak..

Det handlar inte om saker ,det handlar om så mycket mer..


Älskar mina 3 barn precis lika mycket!!

Alla 3 är älskade o sedda precis som de är..

O jag kommer alltid att peppa dem o hjälpa dem med deras självförtroende..

Att de känner att de är lika  mycket värda som alla andra..

Kommentarer
Postat av: Nettan

Det är aldrig försent för dop. Å du borde veta att vi kommer på dopet juh. Hoppas ni får det trevligt idag=)

2008-12-06 @ 16:23:43
Postat av: Madde

Hej!

Malte är inte heller döpt men det har vi valt själva. Vi gick ur kyrkan båda två för 2 år sen så det känns så konstigt att ställa till med ett dop då! Kan ni inte ha ett namnkalas eller liknande? Då får han ju säkert lite presenter att knäcka storsyskonen med ;-)

Fortsatt trevlig kväll på er!

2008-12-06 @ 23:01:58
Postat av: Mia

Det är aldrig försent att ha dop, så känner ni att ni vill ha det så spelar inte åldern någon roll... jag själv var runt två år när jag döptes, har fortfarande kvar klänningen... =)



Sen har ni lite sämre med tid när ni har tre ungar och hus, mot när ni hade två... det spelar oxå in... Jag tror att Johan känner sig lika älskad som sina syskon, du har alltid haft så möe kärlek att ge!!



Kram kram

2008-12-07 @ 00:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!