Söndag

Idag är det en dag då vi måste ta itu med saker..

O samtidigt städa inför kommande me&i visningen medans renoveringen har pågått/pågår så

har det blivit rörigt o stökigt här hemma..

Men det blir bra till slut o en hel del behöver rensas bort..

Så mycket saker har samlats i barnens leklådor under åren så det kan behövas en rensning.

En stor sådan,mycket av barnens leksaker som spelar har gått sönder under åren..

Varför spara på sånt..

Nu snart kommer det att ringa på dörren,vanessas nya kompis kommer nog snart..

Hennes pappa/mamma skulle släppa av henne här så de fick leka lite mer idag..

Det känns kul att Vanessa har fått kompisar där jag engång i tiden lekte o hade kompisar..

Så idag släppte vi av henne vid 12 o så hämtade vi henne vid 14.

O då var hon o kompisen hemma hos en annan tjej..

Jätteroligt tycker jag,särskilt när jag känner till hennes mamma när de öppnar dörren..

Det är väl en av nackdelarna med att bo i ett villaområde där det inte finns så mycket hus..

Det blir lite mer ensamt i en sån här villa även fast man bor nära stan så får man inte någon kontakt med grannar..

Inte sådär som man kanske kan få i ett radhusområde..

Men jag gillar att ha vårat eget,slippa betala hyra fast man har köpt det...

Om man inte köper loss förståss för då slipper man ju hyran då tillkommer det annat..

Jag har lämnat ifrån mig nattningen på johan för en stund sen o Johan är inte så värst glad över det.

Men vad ska jag göra. Han tar ju så hårda tag när han ammar.

Tänderna är sylvassa på honom o han har 4 uppe o 2 nere så det blir ju en del..

Inte för att han biter o om det råkar hända så är det för att han ligger konsitgt.

Men det blir så hårda tag när han ammar om dagarna..

PÅ nätterna känner jag inte av det på samma sätt..

Nä nu ska jag fortsätta plocka undan..

Vardagsrummet o köket bör jag fortsätta med..

Jag borde ta o flytta på möblerna på tomten ocks men jag får inte vara för pedantisk..

Men man vill ju att det ska vara mysigt i ett hem men det kan vara rent o städat hemma o ändå inte vara mysigt hemma.

För om man inte mår bra så spelar det nog ingen roll hur städat o rent man har det,då är det nog lika mysigt

i ett stökigt hem.. Eller kanske inte för är det stökigt kanske man inte får någon lugn o ro,,

Jag ska ta o lägga in någon bild här sen när jag är vid min eller johns dator..

På dne här datorn har jag inga foton förutom alla som ni redan har sett i de andra blogginläggen...

Om inte.....


Här får ni se en av alla korten på girafferna som vi tog på borås djurpark..


Kommentarer
Postat av: Nettan

Gu va skoj för Vanessa=) KRam

2008-08-17 @ 20:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!