regnet det bara öser ner

Fy vad det har regnat idag.. o just idag skulle jag o en av mina vänner på stan o fika..

Vi promenerade till stan o det regnade till o från.

Vädret var verkligen ostadigt.. Regn,blåst..

Vi tog en liten runda på stan.

Jag var ute efter hello kitty nattkläder o underkläder till vanessa..

Jag hittade ett Hello Kitty nattlinne på stora barnens avdelning..

o så 3 pr hello kitty trosir o strumpor:-)

Sen när det regnade som värst så gick vi tll farbro melker o åt.

Nachotallrik  mums..Jag råkade välja fel sorts  smaksättning till caffe latten så det vart en miss där..

Men annArs var det trevligt där.. Med vagnar så vart det lite trångt men det är litet o mysigt ställe..

Kul o fika på andra ställen för engångs skull..

Johan var övertrött  när vi satt där så han somnade sen i vagnen när vi gick en till shoppingrunda..

Där hittade jag lite kläder som jag ska köpa någon annandag..

O givetvis hittade jag kläder som inte fanns i rätt storlek..

Det är som vanligt när jag ska ha något till danne...

Men jag får rikta in mig på me&i visningen..

Kanske  finner jag något fint där till honom..

Eftersom det regnade så mycket så kom john o barnen o hämtade mig..

De hade varit på macdonalds o ätit ..

Sen åkte vi vidare hemåt o när jag skulle hämta ut ett paket som jag hade beställt

så regnade det  väldigt mycket.. Flera  ställde sig  vid ett litet tak o började små prata med varandra under tiden..

kul att få tillfälle till lite småprat när regnet öser ner..

Vad noga de är med legkontroll på konsum..

Jag visade upp mitt pass där det står mitt gamla efternamn..

Jag berättade att  jag hade ett nytt efternamn o hon studerade verkligen passet o mig ..

Är det här du frågade hon mig.. Ja det är jag.. Samma person fast med nytt efternamn bara sa jag..

Vi skojade lite med att det kanske inte går att visa upp det här passet när man åker utomlands..

Men hur noga är det egentligen för passet är ju giltigt.. Det syns ju på lång väg att det är jag..

Borde det göra iallafall. Men det är väl lika bra o skaffa ett nytt snart..

Så man inte blir stoppad  i tullen när vi ska resa utomlands nästa sommar/höst..





Väl hemma så vart vanessa överlycklig för sitt nya nattlinne med hello kitty..

Det var precis i hennes storlek sa hon..

Tänka sig att min lilla tjej kan ha strl 128 i nattlinnen. Helt otroligt..

Det är ju tur det för då blir utbudet av nattplagg lite större..

För vissa affärer har bara hello kitty från 128 o uppåt o h&m t,e,x har till bebistjej o småtjejer..

O säkerligen till de större..

O kläderna till mig som jag hade beställt. Passade perfekt.. Min man kan det där med storlekar märker jag..:-)

Vi valde ut kläderna tillsammans till mig men han fixade storlekarna.haha

Nu sitter jag mitt i kaoset häruppe.. Jag sitter vid johns dator så jag ska slippa det värsta kaoset.

För i dannes rum vill jag inte titta in i för där är det ren kaos..

O i det rummet där vi gör om är det också kaos.Fast på olika sätt..

Så jag blir jättestressad av att det är en sån röra här hemma..


O inte kan jag sitta nere för johan vill   vara häruppe där alla andra är..

Så han klättrar upp i trappan i ilfart..  O grind tillt rappan är lite svårt o fixa.

Är en rätt så speciell trappa.. Jag älskar ju den trappan som ni kanske vet

 men  när det gäller att stänga om den så  är det inte det lättaste..

Nu är det dags för gröt till min minsta buse.

Ettrig som ett bi  är han idag..



Kommentarer
Postat av: Nettan

Hoppas det funkar att kommentera nu. Mysigt att gå iväg i lugn å ro å bara vara sig själv=) eller hur=)

2008-08-15 @ 17:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!