Pip

klockan är nu 00,44 o Karlskogas nyaste festival är igång..

Det hörs rätt väl till  vårat hus.. Rätt coolt ,hade varit kul o gå .

Det är ju några bra band,o fler är det som spelar som jag inte har hört förut..

Jag är lite sen av mig haha..

här är länken till festivalen om ni blir lite nyfikna på vad det är jag pratar om..

http://www.putteiparken.se/

Vad har hänt annars idag då?

Pappa o hans kompis var här o fikade mitt i trägårn:-)

Pappa hade med sig en smaskig sockerkaka o bullar..gott:-)

O barna har haft besök av sin kompis hela dagen,så de har busat en hel del.haha

Det kom liksom in små möss i frysen som tog all spooki glass som vi köpte på glassbilen igår..

Så under ett dygn har de ätit 45 spooki glassar ,jag har hjälpt till lite jag med.så jag är inte helt oskyldig

men vad det går åt glass här hemma..

Jag som trodde att vi inte kunde äta glass såhär mycket.haha

Sen så har barna badat ute på altanen i lilla badbaljan..Ingen pool här inte. det kan ju vara livsfarligt..

En pool är inget vi behöver här hemma,för även om man tar bort stegen så kommer barnen i poolen ändå..

De kommer åt allt som de vill,o de når allt om de bara vill.

De är ju 2 som hjälper varann eller så har de en medhjälpare.haha

PLus att vi faktiskt har våran lilla bebisbusbus Johan.. Han är ju busige busbus själv..

Så någon av mina barn skulle hamna i poolen utan  förvarning om vi hade en..

O även fast man har poolskydd så kan det hända saker,barn kan faktiskt drunkna där..

Jag vet fall då det har hänt,jag är inte överbeskyddande utan jag är bara förnuftig o tänker steget längre..

Det måste man alltid göra som förälder.. Tänka steget före,men visst man kan inte skydda barnen från allt.

Men att inte införskaffa pool är vårat sätt o skydda våra barn o andras barn..

o alla tvestjärtar.haha 

Jag byter samtalsämne o lägger in en fin bild på min vän VIbeke o min dotter!!

Den här familjen gillar våran vän väldigt mycket!!!




Igåår (torsdag) drog john o vanessa iväg mot stan för att försöka få en dropinn tid för klippning..

De gick överallt men allt var fullbokat. Så de gick till abc data o köpte jordgubbslisa tvspel till Vanessa.

Så nu har hon också ett spel som hon kan spela på vårat ps3!!

När de kom hem hade de köpt med sig pizza.  Mums..

Det var verkligen en uppskattad lunch ..Det var jag verkligen sugen på  o det var en ren spontan handling..

Sen så  satt vi bara o myste här hemma o sen kom glassbilen..

Så hela familjen w gick ut o vi köpte både Centerglass till mig o john o så spooki glass till barnen..

Vi har verkligen nära till glassbilen,närmare än vad vi någonsin har haft.haha..

Den kommer nämligen till huset bredvid oss:-)

ja vad har jag mer att berätta. LIlla w som jag besöker lite då o då ,de firar 1års jubileum idag så de har 30-50%rea..

Finns en hel del fint där som mina barn skulle behöva ha i sina garderober men det får vänta..

Man kan ju inte köpa allt till dem i klädesväg,o inte varje dag,.. Men bara nästan..

Men idag ringde jag faktiskt till ett företag o gjorde en beställning till mig själv.

Jag behöver lite nya kläder.. Tro mig ,jag är istort behov av kläder..

För den mängden kläder jag hade i huddinge har jag inte nu.. Visst är det sorgligt.;-)




Här ovan ser ni ett kort somjag tog på ett av våra äppelträd..
Ser rätt mysigt ut!!!
NU ska jag gå o sova så vi kan komma iväg o göra lite saker imorgon..
Som tex köpa present till Alice sprallis ,som fyllde 3år den 15juli..
För på söndag drar vi till Vårsta i Stockholm.. O terrar familjen B..
Det ska bli rooligt:-)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Glass hahaha..det går åt en heldel här med=)Längtar till i morgon. KRAAAAAAAAAAAAAAAAM

2008-08-02 @ 09:52:59
Postat av: Vibeke

Sötisar där! :D Låter som ni har full rulle hos er i det fina vädret! Gäller ju att passa på medan det varar. :) Krama familjen från oss två!

2008-08-02 @ 16:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!