att lägga sig i

Jag blir så trött på folk som ska lägga sig i hela tiden..

Hur har ni råd?? O hur kan ni leva så?

O så finns det folk som hela tiden ska kommentera..

HUr städat det än är i vårat hus så får vi kommentarer..

För då har vi för mycket leksaker i sonens rum.

Eller så är det något annat som inte passar dem som besöker oss.

Vad vi än gör så kommenterar folk o lägger sig i..

Folk stör sig på att mina barn går omkring med fina kläder,men hallå ska barna gå nakna då eller?

Alla barn vill väl klä sig fint. Fint beror ju på vad man har för slags stil o alla gillar ju inte samma sorts kläder..


Eller det senaste som jag fick höra idag

" folk undrar hur ni har råd? o så menar personen i fråga sig själv..

Vad gör det dem om vi har råd med allt som är onödigt i deras ögon, vad gör det folk om vi bor fint..

Vad gör det folk om vi har leksakslådor i dannes rum när vi renoverar..

Vad gör det folk om mina barn har fina kläder..

Fina kläder behöver inte vara dyra.. O folk prioriterar olika saker..

O folk lever olika liv..

Jag har aldrig ifrågasatt någon varför de bara har 2 barn.

Varför de inte köper dyrare /billigare kläder till sina barn.

Eller varför de har en grön vägg i källaren

(hittar bara på om gröna färgen så ni vet men ändå...)

Eller hur de kan ha råd o köpa allt nytt hela tiden.


Kanske är det för att jag vet att det inte angår mig.

Att det inte angår mig hur folk har råd,varför de handlar en dator istället för en kanin eller vad det nu kan vara..

Det spelar ingen roll hur vi är,hur vi gör..

Hur trevliga o generösa o omtänksamma vi är..

För allt annat är ju viktigare.. Tydligen är det viktigare attt bry sig om vad alla andra har för saker

eller hur alla har inrett sina hem istället för att ha det trevligt ihop.

Varför komma hem till någon o kommentera allt som vi har..

Varför sitta i telefon o fråga ut oss om allt vi har köpt under de senaste året..


vad angår det folk..varför vända upp o ner på en skål för att se vart vi har köpt den.

Det finns så mycket som jag irriterar mig på..

Och nej jag är varken gravid eller har pms. Då är det illa.

Men ärligt talat hur kul är det o behöver förklara o försvara sig hela tiden..

JO du förstår den här datorn köpte vi för dessa pengar,den här datorn behövde vi för att den var vit o vi gillar vitt..

Nu hittar jag bara på men det är för att ni ska fatta vad jag är ledsen o sur på..


En sak som jag har funderat på rätt länge är att när man flyttar in i ett hus.

Varför känns det som att alla då har rätt till att kommentera huset.

NU är det inte på det sättet längre för nu har väl folk glömt bort att de har varit på visning på just detta hus..

Men varför säga saker som att: vi skulle ha köpt det här huset. Jag gillade inte det eller det saknades på huset..

Men när det gäller just detta hus så har inte just de personerna haft närheten till att ha köpt huset.

För det var jag o en till som budade på huset o budar man inte så vill man ju inte ha huset så värst mycket.

Eller så ville man ha huset men man inte hade råd med det..

Det jag vill komma fram till är att när huset inte är på visning längre o folk har flyttat in där så kan man sluta påpeka

o kommentera huset som att det fortfarande skulle vara till salu.

Jag är inte perfekt på något sätt,långt ifrån.

Jag vet att jag får skylla mig själv när jag bara säger mm ,ja det förståss ,okej när folk håller på..

O så sitter jag o mår dåligt av det hemma ,ältar det i oändlighet men det är för att jag vill vara alla till lags..

O så kommer jag inte på något fyndigt svar förrän det är försent..

O då kan man ju inte direkt dra upp det efter en stund,bara sådär.. Det skulle väl verka konstigt..

Då har väl personen redan glömt bort vad de sa.haha


Nämen hade hon inte större problem än såhär fru westermark.

Jo jag har större problem än så här det är väl därför som jag irriterar mig på allt annat

för det andra är så jobbigt o tänka på..

O kanske består mina stora problem i ytlighet.. Att jag verkar ytlig o har för högra krav..

För höga krav på materiella ting.

Men nu ska jag vara ärlig.

Jag hatar,jag verkligen hatar att köra en viss volvo..

Det känns som att den ska gå sönder närsomhelst..

Att sitta bredvid är väl en sak men jag kan inte tänka mig att köra den..

O det var precis det jag fick göra idag...O jag avskydde varenda sekund..

Jag fattar inte hur folk äns kan tänka tanken att det skulle vara en mer "riktig" bil än alla andra bilar.

Jag behöver inte ha en sprillans ny,det förlorar man rätt mycket pengar på.

Men hur kan den där bilen vara en bättre bil än någon annan..

Visst man får plats med mycket,det är gott om plats i både baksätet o med vagn o allt.

Men det är väl meningen att det ska kännas att man kör en bil.

Nu är den bilen rätt bra för att vara en sån men ändå.

Men jag har väl blivit för van vid bättre bilar..

Bättre bilar enligt mig. Sämre bilar än andra.

För alla har olika höga krav på vad de ska ha för bil,det är inte alla som gillar alla sorters bilar..

Det är inte äns alla som vill köra något annat än en rostig gammal ford..

O så finns det dom som ska ha de senaste bilarna,de nyaste o verkligen de snyggaste..

Men de är ju i en prisklass försig..



Jag avslutar med ett ordspråk som jag lever för ,tänkte jag säga:

Men det är verkligen jag..

"Det är inte lätt att vara som man ska när man inte blev som man skulle."



Sov så gott så hoppas jag att ni får läsa en gladare blogg imorgon..

O du,man ska vara den man är o inte så som man borde..


Kram på er!!!

Kommentarer
Postat av: nettan

Vet hur det känns..men en sak jag vill säga som jag har gjort nu...DOM SOM GÖR ATT MAN MÅR DÅLIGT TAR MAN BORT FRÅN ENS LIV. Jag tog bort många=)

2008-08-17 @ 10:21:11
Postat av: Jenny

Ger dig STYRKEKRAMAR.

Fattar inte varför folk ska hålla på att kommentera er HELA tiden.

KRAAAAAAAAAAAAM "stå på er"

2008-08-17 @ 10:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!